de eerste leuke indrukken - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Anneke Eerkes - WaarBenJij.nu de eerste leuke indrukken - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Anneke Eerkes - WaarBenJij.nu

de eerste leuke indrukken

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

09 September 2010 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hallo allemaal, vanuit een zonnig /warm (27 graden)Zuid Afrika dit eerste bericht. Het is hier nu al superleuk. Wat het nog meer gaat brengen weet ik niet maar het kan nu al niet meer stuk, geloof ik. Het voelt goed om hier te zijn. De vliegreis ging prima op wat vertraging na dan. Op het vliegveld werd ik opgehaald door een leuke jongeman van de Afrikaanse organisatie. Met nog enkele andere meiden werden we naar ons backpackhotel gebracht en daar bleek dat de groep uit 24 vrijwilligers bestaat. Maar 1 jongen, verder jonge meiden en nog 2 oudere "meiden" zoals ik. Op 4 na gaan ze allemaal dierenprojecten doen dus na deze kennismakingsdagen zie ik hen niet weer. Samen met 2 meiden (1 uit De Wijk zelfs!!) ga ik morgenmiddag naar het kindertehuis in Soweto en de andere vrouw gaat elders werken met kinderen. Gistermiddag hebben we een rondrit door m'n toekomstige woonplaats gemaakt en dat hakte er behoorlijk in: Het is een township waar zo'n 3 a 4 miljoen mensen wonen, soms in behoorlijke (erg kleine) huisjes maar als je ziet waar de illegale bewoners in verblijven---- krotjes, afdakjes alleen, zonder riolering , zonder stromend water----- wij in holland zouden onze kippen /varkens er nog niet in laten zitten. Te vreselijk voor woorden..... Ook zijn we langs het huis van Nelson Mandela en bisschop Tutu gelopen en dat is toch wel erg bijzonder, want als er ook maar 1 mijn "idool" is dan is het wel Nelson Mandela !! Wat me nu al opvalt is dat de zwarte mensen helemaal niet verbitterd zijn, ze begroetten ons (blanken!!) heel vriendelijk en vragen direct "How are you?" . Maar overal waar je komt zie je de apartheid toch nog wel: de blanken doen het "hogere" werk en de zwarte mensen doen het echte werk !!! De kinderen die ik zag zijn allemaal " om te zoenen zoooo leuk" en ik verheug me dan ook al op m'n project!!
Lieve allemaal, ik ga stoppen want we gaan zo met een groepje ergens ontbijten. Zo gauw het kan meld ik me weer. Tot dan. Het beste toegewenst en lieve groetjes van mij. Doeg.

  • 09 September 2010 - 06:36

    Sylvia:

    Hey Anneke

    We hadden het er vanmorgen over tijdens de overdracht of jij al een stukje had geschreven. Jaaaaa dus!

    Ooh wat heerlijk kan je schrijven en wat super dat je het nu al zo naar je zin hebt en het nu al niet meer stuk kan.

    ZET M OP !!!

    Groetjes Sylvia (ro4)

  • 09 September 2010 - 07:12

    Marleen:

    He mam,

    Wat leuk om je verhaal te lezen! Wat fijn dat het je nu al bevalt!

    Ook fijn dat die twee meiden toch met je mee gaan!

    Lieve mam, heel veel plezier! Geniet van alles wat je ziet, en veel foto's maken want ik ben heel benieuwd!

    Je bent een topper mam!

    Liefs en een dikke kus Marleen

  • 09 September 2010 - 09:53

    Marja:

    hallo Anneke,

    Wat doe jij enorm veel indrukken op!
    Fijn om te weten dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Ook leuk dat je een collega uit De Wijk hebt.

    Ik hoef dus niet bang te zijn dat je het "drents" verleert!Goeie zaak.Wat een mooi verslag heb je geschreven.Je bent absoluut geen digibeet.Beste Anneke,geniet ervan en geef al jouw kids een knuffel van mij.

    groetjes,Marja

    P.S.ook kwam jouw bericht via onze mail goed binnen.

  • 09 September 2010 - 09:58

    Jannie:

    Hoi Anneke

    Blij voor je dat alles naar wens verloopt en dat er iemand uit de wijk bij jou zit dat is wel heel toevallig,hopen dat jullie daar wat aan elkaar hebben. Leuk om je te volgen via de site.Voor morgen wensen we je een geslaagde eerste dag. Hartelijke groetjes knuffel van mij tot de volgende mail. Piet en Jannie


  • 09 September 2010 - 17:07

    Suus:

    Lieve mam

    Fijn dat je goed bent aangekomen en dat de eerste indrukken goed zijn. Ik zei het je toch...het is een GEWELDIG land met mooie mensen!! Maar idd jammer dat de apartheid nog zo duidelijk te zien is al zou je aan de mensen daar niet merken nee die zijn altijd vrolijk & gastvrij.
    Toch wel leuk dat je met 2 andere meiden op het project zit..kun je ook wat makkelijker dingen ondernemen...en wel doen he !!!
    Oh als ik je verhaal lees krijg ik alweer kriebels. Ben best een beetje jaloers hoor..haha.
    En wat bijzonder dat je het oude huisje van Nelson hebt gezien..mocht je hem nog tegen komen..i'm a big fan too!!! ';-)

    Heel veel succes en plezier je eerste dag op het project!! En snel ff wat foto's plaatsen..ik ben benieuwd!!

    Liefs Suus

  • 09 September 2010 - 18:12

    Mama:

    Hallo Anneke. Wij zijn bij Steven op verjaardagsvisite. Hier is alles oke,, fijn dat alles zo goed gaat groetjes vanuit meij.


  • 09 September 2010 - 18:21

    Harm En Jeanet:

    Hallo Anneke,

    Fijn dat je veilig bent geland. De hartelijke ontvangst komt ons bekend voor evenals de huisjes en de hutjes. We wensen je veel plezier en sterkte. Geniet ervan.

    Baaie soenkies.

  • 09 September 2010 - 18:36

    Hoi Anneke:

    Fijn dat je goed bent aangekomen en leuk ontvangen bent. De eerste indruk is belangrijk. Wat leuk dat we allemaal een beetje met je mee reisen. Met Cor gaat het goed, die hebben we nog gesproken. Tot een volgende berichtje. groetjes Rika.

  • 09 September 2010 - 20:29

    Meyn& Lies:

    Hi Lieve Mama Anneke!
    We zijn blij dat je veilig bent aangekomen. Heel leuk om je enthousiaste verhalen te lezen, we hopen dat dat zo blijft! Heel veel plezier en geniet van alles om je heen!!
    Liefs uit Scheveningen!

  • 09 September 2010 - 21:13

    Marleen:

    Lieve mam,

    Heel veel plezier en succes voor morgen!
    Je eerste dag in het weeshuis! Spannend hoor!

    Geef alle lieve kindjes maar een dikke knuffel van mij!
    Ik weet zeker dat die kinderen blij zullen zijn dat jij er bent!!

    Liefs Marleen

  • 10 September 2010 - 16:33

    Heleen:

    Hoi Anneke,

    Vandaag op het werk vertelden ze dat je een verhaal geschreven had, snel even lezen dus! Heel mooi..
    Ik hoop dat je het de tijd die je daar doorbrengt erg naar je zin zult hebben, maar zo te lezen gaat dat wel lukken!
    Anneke, heel veel succes & ik hou je site in de gaten! Geef die kindertjes een knuffel van me..

    Liefs, Heleen!

  • 10 September 2010 - 19:15

    Annemargreet:

    Hoi Anneke

    Wat een leuke site zeg en wat leuk dat we je reis zo kunnen volgen,hopen op nog meer reisverslagen we doen ook op het werk ons best om het te volgen.

    Gr Annemargreet

  • 12 September 2010 - 09:30

    Anja:

    Hoi An,
    Fijn, dat je je nu al zo lekker voelt daar ver weg. De eerste indrukken zijn belangrijk vaak. We leven met je mee! Tot gauw.

    knuf van mij,anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Anneke

Ik ga weer terug naar Afrika! Dit keer voor 4 weken. Ik ga weer in hetzelfde weeshuis werken.

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 21293

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 03 November 2012

Deel 2 Zuid-Afrika

Landen bezocht: