superleuk uitje - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Anneke Eerkes - WaarBenJij.nu superleuk uitje - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Anneke Eerkes - WaarBenJij.nu

superleuk uitje

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

20 September 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo allemaal, alweer een berichtje.Omdat het vorige week donderdag dus niet gelukt is om het stukje te plaatsen (nu wel, rara) en ik nu terug ben vertel ik gelijk maar even hoe het was. Het was SUPERLEUK, wat 'n ervaring !!! Van de andere projecten hebben we vrijdag nog 8 andere jongeren opgehaald en met z'n 10-en reden we richting het Krugerpark (zo'n 800 km.!)Zaterdag hebben we een panorama-route gereden: prachtige rotsen / 'n oud goud-delvers-dorp bekeken/ watervallen gezien/ de Blije-rivier- Canyon gezien en overal rondgelopen en genoten van de supermooie natuur !!! Wat is de wereld toch grandioos mooi om te zien!! (jammer dat wij mensen er soms zo'n puinhoop van maken...)
Zondag zijn we het Krugerpark ingegaan en dat is helemaal het einde: zebra's/ impala's/ olifanten en giraffen die erg dichtbij lopen en de leeuwen/ buffels/nijlpaarden die wat verderaf te zien zijn. Jammergenoeg was het ruim 36 graden en de meeste dieren zochten ergens verkoeling onder struiken/ bomen en hadden geen zin om zich te laten zien. Maar toch was dat wat we wel zagen erg mooi en ik heb er volop van genoten !!! Vandaag weer de lange terugreis en iedereen weer afleveren op het project. En nu, na zo'n 2200 km !!!, ben ik terug in het hostel en mag ik pas morgenvroeg terug naar het kindertehuis. Vanavond had de chauffeur er geen zin meer in om me te brengen, morgen dus. 1 voordeel: internetten ! Foto's op de site zetten lukt me (nog)niet,daar heb ik echt even hulp bij nodig aangezien ik geen held ben met de p.c.En morgen terug naar de kinderen, ook daar heb ik weer zin in !!! Spelen/ knuffelen en wat dan ook.....
Tot de volgende keer. Het ga jullie goed....
Lieve groetjes, Anneke.

  • 20 September 2010 - 21:31

    Henny:

    Hoi Anneke,
    Waty leuk dat je ook nog van die leuke uitstapjes hebt.
    Je maakt mij wel heel erg lekker met je verhaal.
    Ik vind het fijn om te lezen dat je ook hier weer van kunt genieten.
    Wij genieten weer van jouw verhaal.
    lieve groeten Henny

  • 20 September 2010 - 21:43

    Marleen:

    He lieve mam!

    Wat leuk om weer een bericht van je te lezen!
    Zat er stiekem al op te wachten!
    Heb je mail gelezen, zal binnenkort even terug mailen!

    Wat fijn dat het tochtje zo leuk was! Heb je mooi nog wat van het land gezien!

    Ik vind het super leuk om te lezen dat je zo aan het genieten bent!!!

    Veel plezier weer bij alle kids! Zet 'm op!

    Ik hou van je!
    Dikke kus Marleen

  • 21 September 2010 - 08:29

    Johanna:

    He lieve zus!
    Fijn om te lezen dat je erg geniet.
    Had ik ook niet aan getwijfeld eigenlijk, jou kennende. (kunnen we na ons pieterpad avontuur daar niet ergens een wandelroute doen, kan ik ook meegenieten?!)
    Maar nu eerst terug naar datgene waar je eigenlijk voor komt.. de kinderen. Meid, succes en geniet verder. Veel liefs, Jootje

  • 21 September 2010 - 08:37

    Sylvia:

    Ben heel benieuwd naar de foto's in het Krugerpark. Lijkt mij een bijzondere ervaring om ze zo te zien in het wild. Toch wel ff anders dan dierentuin Emmen haha.
    Weer lekker naar de kindertjes toe , zet m op daar.
    Bewoners op de afdeling zijn ook helemaal op de hoogte Heleen was zo lief om al je verslagen uit te printen en in een map te doen. Iedereen leest en leeft volop met je mee !

    Zet m op daar tot snel

  • 21 September 2010 - 17:35

    Suus:

    Hey lieve mam,

    Allereerst fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt in Suid Afrika!!
    Het is leuk om je verhalen te lezen..ook omdat ze erg herkenbaar zijn..grappig is dat.

    En toch naar het Krugerpark geweest;-)..mooi he al die wilde dieren..ja das wel iets wat je moet zien als je daar bent natuurlijk. Snap dat je daar voor de kindjes bent maar iets meer zien van het land is ook een fantastische ervaring!!

    Maar nu kun je weer lekker de kindjes knuffelen!!

    Geef ze ook maar een " big hug " van mij.

    Verder genieten maar weer!! Liefs & dikke kus Suus

  • 22 September 2010 - 07:08

    Marja:

    Hoi Anneke,

    Wat fijn dat je dit even tussen door kan doen.Dit moet een geweldige ervaring voor jouw zijn geweest;vast beter dan dan met maar 3 versnellingen op je omafiets( met bloemetjes) Denemarken te ontdekken,zoals afgelopen zomer!!!!

    .
    Wat ook groot allemaal en wat een afstanden.!
    Doe de kids een extra knuuffel van mij.En vergeet niet te genieten van het mooie weer;hier moeten we bijna al weer op zoek naar handschoenen en een sjaal.In R.O. en Meppel gebeuren weinig rare dingen sinds jij weg bent,alles gaat zo zijn gangetje.

    groetjes,Marja

  • 22 September 2010 - 17:28

    Heleen:

    Hoi Anneke,

    Heb je verhaal gelezen, erg leuk weer..
    Geniet er maar van, wij kunnen zo een beetje meegenieten.

    Groetjes Heleen.

  • 23 September 2010 - 09:05

    Jennie Rook:

    Ik ben blij dat je zo geniet van alle natuur!

    Nu mag je weer spelen en knuffelen met de kinderen.

    Hier gaat alles z'n gewone gangetje, alleen zijn er wel veel zieken, maar dit waait hopelijk snel over.

    Vandaag hier ook eens mooi weer, maar de voorspellingen zijn al weer regen. Anders dus dan daar bij jou.

    Groetjes van Jenny en tot volgende keer.

    P.S. Leuk je verslagen te volgen!

  • 23 September 2010 - 16:48

    Dick@Rika:

    Lieve Anneke,
    Wat fijn dat je ook zoveel gelegenheid hebt/krijgt om iets van Afrika te zien en te beleven. Dat geeft je in elk geval volop mooie herinneringen om mee terug te nemen.
    Bij je "echte" werk zal dat af en toe wel anders zijn waardoor je je machteloos en onvoldaan voelt. We hopen dat je ook in je werk de mooie dingen oppikt en mee terug neemt.
    Nog een heel fijne tijd,
    Rika en Dick

  • 23 September 2010 - 18:50

    Jeanet En Harm:

    Hoi Anneke,
    Mooi he, zo'n safari. Nu weer met beide benen op de grond in het kindertehuis. Gelukkig dat je zulke lekkere temperaturen hebt ;-) daar was je wel aan toe na de zomer hier in Nederland.
    Heel veel sterkte en succes; lekker knuffelen met die bruine rakkers!
    Veels geluk!

    Jeanet en Harm

  • 24 September 2010 - 22:03

    Lies:

    Dag lieve mams!
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt!
    Zo'n uitje geeft je ook weer nieuwe energie/ kracht om weer aan de slag te gaan op het project!
    Geniet nog maar lekker van alles om je heen en pas ook goed op jezelf!
    Liefs en een dikke knuffel Lies

  • 10 Oktober 2010 - 09:32

    Anja:

    Lieve An,
    fijn, jouw leuke en enthousiaste verhalen te lezen. Ik zie je helemaal voor me in gedachten. Beetje erg warm voor ons doen. liefs mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Anneke

Ik ga weer terug naar Afrika! Dit keer voor 4 weken. Ik ga weer in hetzelfde weeshuis werken.

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 21295

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 03 November 2012

Deel 2 Zuid-Afrika

Landen bezocht: