afscheid van Zuid Afrika - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Anneke Eerkes - WaarBenJij.nu afscheid van Zuid Afrika - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Anneke Eerkes - WaarBenJij.nu

afscheid van Zuid Afrika

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

05 November 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo allemaal, het laatste bericht vanuit Zuid Afrika. Vanmorgen om 6 uur vertrokken we van Eikenhof naar het (bekende) hostel in Joburg. Het was nog erg rustig het terrein, iedereen was nog in diepe rust op 3 medewerkers en een paar grote kinderen na. Zij zwaaiden ons uit en dat was eigenlijk wel prettig: om Busi en alle andere kleintjes toch nog een keer te zien vandaag was te emotioneel geweest! Het afscheid gisteravond vond ik al erg genoeg!!! De kinderen hadden een extra lekkere maaltijd van "ons" gekregen en ik had nog gezellig met Busi zitten "natafelen"--nog even genieten van dat lieve kind! Daarna mocht ik Busi op bed leggen (al 2x eerder gedaan) en dat vond ze nu maar niks,krijsen..... Een ander meisje begon ook te huilen en 2 wat grotere kinderen keken erg bedrukt(er was hun verteld dat dit de afscheidsdag was) en toen moest ik (natuurlijk!!) ook janken..... Omdat het feestje voor de grotere kinderen ging beginnen moest ik weg maar dat was erg moeilijk: 4 verdrietige lievertjes achterlaten, ECHT achterlaten (jank nu weer). Even afkoelen buiten en toen op weg naar het volgende feestje. Dat was leuk en veel minder emotioneel omdat we met de oudere kinderen eigenlijk maar weinig contact hadden. Toen nog een afscheidsfeestje met het personeel en dat was gezellig (o.a de stoelendans gedaan) en ook minder "heftig". En dat was dus het einde van m'n Afrikaanse droom... het was erg fijn om hier te zijn en als ik de ergernissen even "vergeet" was het ronduit SUPER !!!
De hele week was eigenlijk al een beetje afscheidnemen, weinig zinnigs meer gedaan--spelen en knuffelen wel volop!! (= ook zinnig). Woensdag heb ik me weer erg lopen ergeren omdat een "juf" weer vertikte om een kind te wassen en heb ik dat zelf maar weer lekker uitgebreid gedaan, kind blij en ik ook en toen wist ik zeker: het is tijd om naar huis te gaan!! Want aan de mentaliteit van (sommige) mensen hier ga/ wil ik niet wennen !! En ik verlang naar gezin/ familie/ huis/ herfst/ fiets en werk, enz. Dus lieve mensen, morgenavond vlieg ik terug naar Holland. TOT GAUW en iedereen het beste toegewenst.
Lieve groetjes, Anneke/ Busi.

  • 05 November 2010 - 14:43

    Marleen:

    He mam!

    Hele fijne reis terug!
    Ben blij dat je grote droom zo goed uitgepakt heeft!!!!

    Ik weet zeker dat je de kindjes een hele mooi tijd hebt bezorgd!

    Ik zie je snel weer!

    Dikke kus! Liefs Marleen!

  • 06 November 2010 - 17:52

    Marja:

    Hallo Busi,

    Waarschijlijk hang je op dit moment in de lucht.Geniet ondeweg naar huis nog even van de gekleurde bladeren;moet je wel snel doen, anders zijn ze er van afgewaaid.Geniet thuis lekker van je familie.Rust nog even lekker uit voor dat je weer naar R.O. moet.Als je weer een beetje gewend bent in ons kikkirlandje kom een keer een "bakkie" doen.Ben erg nieuwsgierig naar je foto's,en overige belevenissen.

    Tot gauw,marja

  • 07 November 2010 - 08:59

    Welkom Thuis:

    Hoi Anneke,

    Ik wens je een goede thuiskomst na je mooie en byzondere avontuur in zuid Afrika.
    Ik heb genoten van je verhalen, de kinderen van je lieve zorgen!

    groetjes Hennie.

  • 07 November 2010 - 14:30

    Marion:

    Hai Anneke
    Welkom in ons kikkerlandje.Bedankt voor alle verhalen. Dikke x van mij en rust lekker uit.Doeidoei

  • 07 November 2010 - 14:35

    Lammert En Rina:

    Welkom thuis na een wereldreis. Neem je tijd om weer terug te keren in "onze" wereld. Die, zoals we uit je verhalen wel hebben begrepen, totaal verschilt van de wereld daar. groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Anneke

Ik ga weer terug naar Afrika! Dit keer voor 4 weken. Ik ga weer in hetzelfde weeshuis werken.

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 21276

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 03 November 2012

Deel 2 Zuid-Afrika

Landen bezocht: