het voelt goed om terug te zijn - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Anneke Eerkes - WaarBenJij.nu het voelt goed om terug te zijn - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Anneke Eerkes - WaarBenJij.nu

het voelt goed om terug te zijn

Blijf op de hoogte en volg Anneke

04 Oktober 2012 | Nederland, Meppel

hallo allemaal,

zo, de eerste 3 dagen in Johannesburg zitten erop en het voelt goed om hier terug te zijn ! Nog wel, want het is heel gezellig nu, met 20 personen (Noren/ Ieren/ Duitsers en 5 Nederlanders waaronder 2 meiden uit Rouveen !!!). Maar morgen ga ik (moederziel) alleen naar het kindertehuis - de anderen gaan allemaal naar andere projecten-- en daar zie ik dus wel een beetje tegen op ! Overdag met 80 kinderen + de leiding is er genoeg leven in de brouwerij maar de avonden vanaf 19 uur zijn dan wel heel stil-- alleen in m'n huisje....... Ben benieuwd hoe leuk ik het dan nog vind....
Maar goed tot nu toe is het leuk . Na een goede vlucht via Dubai (supermodern vliegveld !) kwam ik 's morgens tegen 11 uur aan in Johannesburg. Even wachten op vervoer, wat uiteindelijk ruim een uur duurde (African time) en dan voelt het direct weer "vertrouwd" . Een mooie rit door de stad naar een nieuw, onbekend hostel maar het is prima vertoeven hier. Onderweg allerlei dingen "herkend" en da's dan weer prettig. M'n bed op de 12 pers. slaapzaal "ingericht" en later die dag de klok rondgeslapen want daar kwam in het vliegtuig niks van terecht. Woensdag kennisgemaakt met de anderen en o.a. een rondtoer gemaakt door een deel van Soweto (niet waar ik terecht kom) en bekende dingen gezien en gehoord maar dat was wel fijn. Goed om in de stemming te komen ! Vandaag zijn we naar het dorp Lesidi geweest, Volendam op z'n Afrikaans eigenlijk en dan kom je echt in Afrikaanse sferen terecht !!! Mooie Afrikaanse muziek waar je niet stil bij kunt blijven staan, mooie mensen in originele dracht, struisvogel en krokodil gegeten (net zo lekker als in 2010!!) , kortom alles wat maar leuk is aan Afrika ... Alleen de worm smaakte nog steeds niet naar chocola...... Onderweg gezien dat een bepaalde krottenwijk opgeruimd is en dat de mensen nu in mooie stenen huisjes wonen en da's goed om te zien---helaas staan er nog duizenden krotjes in Soweto maar dat komt ook vast ooit wel eens goed.
Het enige wat ( voor mij!!) minder fijn is is dat het hier bijna 30 graden is en ik begrijp dat velen van jullie nu graag even met me willen ruilen.....
Maar daarover zal ik niet klagen want het is echt superleuk om hier terug te zijn !!! Nog een poosje buiten zitten kleppen met de anderen en dan -na nog een nachtje slapen hier- morgen naar de kinderen in Eikenhof ! Yes, ben erg benieuwd wie en wat ik er aan ga treffen. Zodra het kan meld ik me weer, ik hoop dat het lukt.
Iedereen het allerbeste toegewenst en tot ziens.

Lieve groetjes, Anneke. Doeg

  • 04 Oktober 2012 - 22:11

    Jannie Eerkes:

    hoi Anneke hier dan een krabbel van deze kant mooi dat de eerste indruk goed is En dat je de eerste dagen hebt genoten Ja wel mooi weer daar maar ben ook niet zo voor dertig graden het is wel beter weer dan hier anders Spannend dat je alleen naar het kinder tehuis gaat Geniet er maar gewoon van dan zal het wel allemaal op z'n pootjes terecht komen We wensen je heel veel goeds toe lieve groetjes van ons Piet Jannie

  • 05 Oktober 2012 - 08:41

    Sylvia Udding:

    Hai Anneke , wat spannend allemaal weer. Fijn dat het weer goed voelt om daar te zijn. Heel veel plezier en het komt vast allemaal goed daar. Ik volg je hopelijk krijg je snel weer de mogelijkheid om weer iets te schrijven. Dikke knuffel Sylvia

  • 05 Oktober 2012 - 21:47

    Marianne En Jarinda :

    Hoi Anneke, Heel veel succes in Soweto! (Ja, zo kom je ons toch weer tegen op je scherm! ;) )
    Groetjes, de meiden uit Rouveen!

  • 06 Oktober 2012 - 16:12

    Fem Pereboom:

    Hoi Anneke, fijn dat je veilig bent aangekomen. Je hebt al veel moois gezien zo te lezen.. Hoop dat je inmiddels bij de kinderen bent en je eindelijk kan zien of busy ( schrijf je dat zo ?) er nog is. Geniet ! lieve groet, Fem.

  • 08 Oktober 2012 - 10:25

    Marja Van Der Krieke:

    Hallo Anneke

    Fijn dat je al weer hebt kunnen genieten van het Afrikaanse leven
    Ik snap je eet ondertussen alles,we moeten je na dit avontuur maar opgeven voor expeditie Robinson[Dat kan vast in de tijd van de baas ,zo gaat dat ook met alle andere BNN-ers]
    Jammer dat je als enigste naar het kindertehuis gaat;maar we fijn om te zien dat er in Soweto iets verbeterd is.
    Niet zeuren over die 30 graden;jij kan op het werk in november de broekspijpen weer opkrullen en dat kunnen wij niet met onze witte melkflessen.
    Veel plezier en succes in het kindertehuis

    Eeen dikke knuffel,Hans,Marja ,Michel en Anouk v/d Krieke

  • 09 Oktober 2012 - 15:54

    Bart En Co:

    Hey die Anneke,

    ff een hartelijke groet uit een zonnig RO4.

    Bart - Agnes - Klaasje....doei doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

Ik ga weer terug naar Afrika! Dit keer voor 4 weken. Ik ga weer in hetzelfde weeshuis werken.

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 21283

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 03 November 2012

Deel 2 Zuid-Afrika

Landen bezocht: